INTO THE WILD

Bern, Switzerland

0 comments

*english version*
The weather is playing a crazy game again against us. We have no choice but to play, because we can't do anything against it. The only thing that would help is to book a flight to a warmer and sunny destination.

Rain and shorts, are you crazy? Come one people, it is raining but it's still warm enough to show more skin as usual. No one really cares how you walk like around, except in the city I live obviously... I so envy my friends who live in Paris or New York!

I really do care about people's opinion, only with that you can evolve, but these kind of are-you-an-alien-opinions have always been ignored by me. I think I'm old enough to make hard decisions in life but also easy ones like what to wear when, right? Whatever goes through the mind of these "fashion experts", I enjoy how they look at me which reflects how confused or how impressed they are.

I wore shorts, which are very comfortable and light. I combined them with a long-sleeve shirt of the fashion label SIKSILK, which is known for their sporty and cool style. I also wore a black jacket from HYPE that has become my favorite one. Also, the Adidas Originals Tubular Nova were worn.

I'm writing this article on my bed, even if I should pack now because I'm leaving for a short time to Berlin. What I'm going to do is obvious, the fashion week is just around the corner and I need to be as prepared as ever to survive the week. See you soon here again!

*deutsche version*
Das Wetter spielt wieder verrückte Spiele mit uns in der Schweiz. Uns bleibt es keine andere Wahl als mitzuspielen, denn wir können nichts anderes tun. Ausser wir entscheiden uns für eine spontane Reise nach einer warmen Destination.

Regen und kurze Hose, spinnst du? Ach kommt schon Leute, es regnet aber es ist trotzdem heiss genug um viel Haut zu zeigen. Es interessiert doch keinem, wie man herumläuft, ausser in meiner Stadt natürlich... Wie sehr ich jetzt meine Freunde beneide, die in Paris oder New York leben!

Mir sind Meinungen sehr wichtig, damit ich mich weiterentwickeln kann, aber diese Art von "Bist du ein Alien"-Meinung war mir schon immer gleichgültig. Ich denke ich bin alt genug um schwierige Entscheidungen zu treffen, sowie auch leichte, wie zum Beispiel was ich wann trage. Was auch immer in den Köpfen der "Modeexperten" aus meiner Stadt vorgeht, geniesse ich die Blicke, die entweder Verwirrung repräsentieren oder Bewunderung zeigen.

Nun zu meinem Outfit. Ich trug kurze Hose, die sehr angenehm sind und auch leicht. Ich kombinierte es mit einem Langarmshirt des englischen Labels SIKSILK, dass für ihren sportlichen und coolen Stil bekannt ist. Dazu eine Jacke, die jetzt meine absolute Lieblingsjacke ist, von HYPE. Auch meine Adidas Tubular Nova waren im Einsatz.

Ich schreibe diesen Artikel auf meinem Bett und eigentlich sollte ich packen, denn schon morgen geht es nach Berlin. Worum es geht ist klar, die Fashion Week ist bereits in einige Tage. Wir sehen uns bald wieder hier!





GET THE LOOK
Jacket - Hype
Long-Sleeve Shirt - Siksilk
Shorts - Cos
Sneakers - Adidas Originals

Post a Comment

Instagram @STYLOCHROMIC

© STYLOCHROMIC. Design by MangoBlogs.